Akronim STEM powstał od pierwszych liter słów w języku angielskim: science, technology, engineering, mathematics (nauka, technologia, inżynieria, matematyka).
Zwykle tego terminu używa się z myślą o programach edukacyjnych w szkołach. Zatem książki STEM to książki, które wspierają dzieci w nauce i w ich zainteresowaniach.
Ważne jest to, że STEM to nauczanie przez doświadczenia, eksperymenty, to rozwijanie umiejętności poznawczych dziecka, samodzielnego myślenia, myślenia przyczynowo-skutkowego, a także wyciąganie wniosków.
Nikogo pewnie nie trzeba przekonywać do tego, że dziecku warto, a nawet trzeba, czytać od pierwszych dni życia. Starać się, by książki były w zasięgu rąk nawet niemowlaka. Zachęcać do oglądania książek, wspólnego czytania i słuchania, rozmawiania i opowiadania o tym, co w książce. Podobnie jest z nauką liczenia, czytania i pisania - można zacząć wcześniej, nie czekając na oficjalną edukację. Zanim zacznie się naukę w domu -zawsze przez zabawę - lepiej sprawdzić, czy dziecko jest na nią gotowe.
I czy wykazuję naturalną ochotę, by poznawać nowe litery czy cyfry.